A selectie 2010-2011
Kledingsponsor: Van Zwol Wijntjes
Bovenste rij van links naar rechts:
Kevin van der Linden, Morris de Graaf, Bunyamin Yilmaz, Kadir Yilmaz, Vincent Hijmering, Rowan van den Hurk
Middelste rij van links naar rechts:
Arvid Keus (elftalleider), Dominique Drost, Josh Salet, Micha Claassen, Wesley van der Vliet, Yorn Visscher, Robert Meijer, Joe Mahon (teammanager), Koen Janssen (hoofdtrainer)
Onderste rij van links naar rechts:
Mehmet Kaya, Yasin Isik, Kay de Lange, Ibrahim Khalki, Joas de Bijl, Hicham El Mourabit, Olivier Pilon, Beer Heijnes, Mustafa Solmaz
Op de foto ontbreken:
Alwin van Steenis (assistent trainer), Kevin Snijders (verzorger), Jan Beumer (assistent scheidsrechter), Stef Menken.
JUNIOREN A
1. ALGEMEEN
Roda ’46 heeft in vergelijking met andere voetbalclubs veel A-junioren. Er zijn maar weinig verenigingen met zoveel voetballende jongens en meisjes van 17 en 18 jaar. In het seizoen 2009-2010 heeft Roda ’46 zes jongensteams en 1 meisjeselftal in deze leeftijdsgroep.
A-junioren zijn aan het einde gekomen van hun jeugdopleiding. Dat wil niet zeggen dat ze niets meer kunnen leren, maar het zegt wel iets over het stadium waarin ze qua voetbalontwikkeling zijn. Ze behoren het spel te kennen en te beheersen. Ze weten wat er van ze verwacht wordt op een bepaalde positie. In dit stadium is het een kwestie van rijpen.
2. HET TRAINEN VAN A-JUNIOREN
2.1. Aandachts-/uitgangspunten
- specialisatie van het individu
- rendement van handelen vergroten, mentale aspecten ontwikkelen (het doen en laten)
- leren gebruik te maken van tekortkomingen van anderen en teamkwaliteiten
- weerstand oefeningen opvoeren tot 100%
- de junioren klaarstomen voor het seniorenvoetbal
- optimale wedstrijdmentaliteit bewerkstelligen
2.2. Inhoud
- diverse positie-partijspelen beoefenen
- aandacht aan warming-up
- wedstrijdsituaties simuleren en trainen (bv. vrije trappen, corners)
- conditietraining (alleen als ‘straf’)
- fysieke trainingen
- aandacht blijven besteden op traptechniek, balaanname en zuiverheid van inspelen
2.3. Tips begeleiding / training
- denk aan het karakter van de warming-up; voorkom blessures
- geef voor de aanvang van de training aan wat je wilt doen; dat motiveert de spelers en ze weten waarover het gaat
- geef een korte uitleg en laat de bedoeling zien
- leg spel indien nodig stil en geef korte uitleg met voorbeelden
- betrek de spelers nadrukkelijk bij de training, ze zijn er rijp voor